Welkom in onze gezellige groep 4!
In onze enkele groep 4 zijn wij met 20 kinderen. Het is bij ons een hardwerkende, gezellige boel. We houden van bewegend leren, dat proberen we dan ook regelmatig te doen. Wij kunnen elkaar goed helpen en spelen graag samen. Wij zijn een fijne groep!
Op maandag, dinsdag en woensdag staat juf Wendy voor de groep. Juf Wendy is leerkracht in groep 4. Ze is dol op het buitenleven en komt als het even kan, het liefst op de motor. Juf Wendy draait de groep samen met meester Rob.
Meester Rob is de nieuwe leerkracht (trainee) van groep 4. Hij is op donderdag en vrijdag te vinden in de groep. Hij heeft super veel zin om aan de slag te gaan op De Floreant. Naast het werken op school mag meester Rob graag vissen, sporten in de sportschool en de korfbalsport is ook een grote passie van hem, ook samen met zijn gezin lekker met de caravan weg naar de camping is ook iets waar hij erg van kan genieten.
Het dagritme van groep 4
We starten iedere ochtend met lezen en taal. In groepjes lezen we op allerlei manieren. Begrijpend lezen, een stripboekje lezen, tempo lezen, alles komt aanbod. Dagelijks doen we een dictee om zo goed te leren spellen.
Rekenen doen we in een aantal groepjes, zodat ieder kind zoveel mogelijk op zijn eigen niveau kan werken en leren. We maken sommen, huppen met getallen en oefenen de tafels. Ook zijn we dit jaar begonnen met Snappet. De kinderen in groep 4 hebben allemaal een tablet gekregen om mee te rekenen. De kinderen zijn super enthousiast.
In de middag is er ruimte voor de overige vakken; sport en spel, knutselen en leren over de wereld om ons heen.
De methodes in groep 4
De volgende methodes komen aan bod in groep 4:
Lezen |
Aan de hand van een circuit laten we alle onderdelen van het lezen aan bod komen. |
Spelling |
Met een dagelijks dictee uit de methode ZLKLS en met extra werkbladen om de categorieën te oefenen. |
Rekenen |
We gebruiken de tablet met Snappet als uitgangspunt voor de rekenlessen. Hierbij oefenen wij alle rekendoelen van groep 4/ |
Schrijven |
We gebruiken de methode Pennenstreken, passend bij het leren lezen. |
Wereld oriëntatie |
Wij maken onze eigen projecten in verschillende thema’s bijvoorbeeld over wat we later willen worden. |